Ik zoek naar...

Klachtenregelingen

Het is mogelijk dat een leerling, een ouder of een andere belanghebbende een klacht wil indienen over de school of een medewerker van de school. Het betreft hier klachten over bijvoorbeeld de schoolorganisatie, de begeleiding van leerlingen of het onderwijsprogramma. Omdat het Stedelijk Gymnasium valt onder het bevoegd gezag van Libréon, volgt de school het protocol Algemene klachtenbehandeling

Vertaald naar de praktijk van onze school houdt deze regeling het volgende in:

  • In het geval van een klacht wordt verzocht om deze eerst te bespreken met de betreffende medewerker.
  • Als dat niet tot afdoende afhandeling van de klacht leidt, kan men zich wenden tot de schoolleiding.
  • Mocht dat in de ogen van de klager ook niet afdoende worden afgehandeld, dan kan de klager zich wenden tot het bevoegd gezag van Libréon. Het bevoegd gezag kan de klacht zelf afhandelen of de klacht neerleggen bij de interne klachtencommissie.
     

In het geval van klachten over ongewenste omgangsvormen, kan men zich wenden tot één van de interne contactpersonen vertrouwenszaken.

In het geval van klachten over beoordelingen van examens of examenprocedures, wendt men zich allereerst tot de betrokken functionarissen (docent, mentor, afdelingsleider). Voor het indienen van een formele klacht over een beoordeling dient men binnen een bepaalde termijn de examencommissie aan te schrijven. Gedetailleerde informatie daarover is te lezen in het Examenreglement.