We feliciteren deze leerlingen met het behalen van hun diploma in het 1e en 2e tijdvak ! We zijn trots op een slagingspercentage van 96%
Het Stedelijk Gymnasium Breda is een middelbare school in Breda. De school is een gymnasium. In Nederland is het gymnasium een vorm van vwo (voorbereidend wetenschappelijk onderwijs). Vwo bereidt kinderen voor op de universiteit.
Op een gymnasium leren kinderen gewone vakken, zoals Nederlands, Engels en wiskunde. Ze leren ook de talen Latijn en Grieks. Deze talen zijn van de oude Romeinen en Grieken. Door Latijn en Grieks leren kinderen meer over de geschiedenis en cultuur van vroeger. Dit helpt ook om beter na te denken en problemen op te lossen.
Het gymnasium is een goede keuze voor kinderen die goed kunnen leren en iets extra's willen leren. Kinderen hebben een VWO-advies van hun basisschool nodig. Dit betekent dat de basisschool denkt dat zij geschikt zijn voor vwo. Na het gymnasium kunnen ze naar de universiteit.
Het Stedelijk Gymnasium Breda bestaat al sinds 1887. Er zitten ongeveer 750 kinderen op de school. Naast de lessen zijn er ook veel leuke activiteiten. Er zijn bijvoorbeeld sportdagen, schoolfeesten en reizen naar andere landen. Op school is een fijne sfeer en er is veel aandacht voor de ontwikkeling van elk kind.
Kinderen in groep 7 en 8 en hun ouders kunnen de school beter leren kennen. Dit kan op speciale dagen waarop de school open is. U kunt dan de school zien, praten met leraren en meer leren over hoe het gymnasium werkt. Kinderen mogen ook een dag lessen bijwonen om te ervaren hoe het is op het gymnasium.
Wilt u weten wanneer u de school kunt bezoeken? Of wilt u meer informatie? Stuur een e-mail naar mevrouw M.A. (Marieke) Hendriks. U kunt haar ook bellen: 076-5225040.