Het schoolplan voor de periode 2023-2027 is hier te lezen. Dit schoolplan staat in het teken van “Samen onderweg naar een toekomstbestendig gymnasium!”. Er is in de afgelopen jaren, onder andere vanwege Corona, een verschuiving ontstaan in de werkwijzen van docenten. De vanzelfsprekendheid waarmee leerlingen deden wat werd gevraagd, is niet meer aanwezig. Daarmee wordt een beroep gedaan op het pedagogisch-didactisch handelen van de docenten. Door de inzet van verschillende digitale middelen is er een grotere mogelijkheid om zicht te krijgen op de ontwikkeling van de leerlingen en de benodigde begeleiding. Een ander onderwijsaanbod, dat in schooljaar 2022-2023 vorm heeft gekregen in het kern- flexrooster, geeft ruimte voor leerlingen om keuzes te maken. Het aanbod kan zo beter aansluiten bij de onderwijsbehoeften van de individuele leerlingen. Naast de lessen is er voldoende aandacht voor activiteiten, waardoor de onderwijstijd geen probleem is.
In de klassen 1 t/m 3 wordt er gewerkt met het zogenaamde kern-flexrooster. Er wordt een onderscheid gemaakt in lessen waarbij de hele klas aanwezig is, de zogenaamde KERNlessen en lessen waarbij leerlingen zelf kiezen bij welke les zij aanwezig zijn, de zogenaamde FLEXlessen. De KERNlessen blijven gericht op het aanleren van kennis en vaardigheden voor kwalificatie. Gezien het potentieel van onze leerlingen is het verantwoord om minder klassikale lessen aan te bieden. De FLEXlessen moeten het mogelijk maken om meer aandacht te hebben om keuzes te leren maken, een eigen leerroute te maken, verdieping en verbreding op te zoeken en meer aandacht te besteden aan (gerichte) persoonlijke groei.