Twee extra kruisbanken op het voorplein

22 november 2019

Half november zijn op het schoolplein de twee extra kruisbanken geplaatst die ontworpen zijn door onze leerlingen. Samen met de eerste bank die er al stond, vormen deze banken een verwijzing naar de kruizen van de gemeente Breda op de gevel.

Zoals jullie wellicht weten is het hout dat voor deze banken gebruikt is afkomstig van de bomen die voor onze school stonden en die gekapt moesten worden omdat ze rot waren. Met dank aan de Stichting Bredase Bomen zijn ze gered van de versnipperaar dus!

Het is mooi om te zien hoe leerlingen zelf de verantwoordelijkheid nemen om hun eigen leefomgeving op school aantrekkelijker te maken.

Inmiddels zijn we met een nieuw team van leerlingen uit de jaarlagen 3, 4 en 5 (met als adviserende leerling Camille van de Wetering uit klas 6, die haar profielwerkstuk doet over de mogelijke invloed van de gebruiker op een semi-openbare ruimte) druk bezig met het bedenken van oplossingen voor de andere kernproblemen die uit de enquête kwamen, zoals het gebrek aan mogelijkheid voor afvalscheiding. Hierbij worden we ondersteund en begeleid door jonge architecten, afgestudeerd aan de TU Eindhoven.

Volg ons ook op insta op @sgbkunst

Het design thinking team

Twee extra kruisbanken op het voorplein