Succes tijdens olympiades

19 februari 2020

In de afgelopen periode zijn verschillende successen behaald tijdens olympiades:

• Tijdens de finale van de Beverwedstrijd op zaterdag 1 februari zijn Bram Arts en Jerom Bastiaansen (klas 6) gedeeld 8e geëindigd in de categorie klas 5/6. In diezelfde categorie was er ook een 10e plek voor Lucas Jansen (klas 5).
  • 7 leerlingen uit klas 2 t/m 5 zijn door naar de tweede ronde van de wiskunde olympiade op vrijdag 13 maart te Tilburg. Het betreft: Robin van der Stelt, Wouter Hoevenaars, Jelle Thoen, Liam Hoogendijk, Menno van Mechelen, Emma Pagen en Lucas Jansen.
  • Bram Arts, Romée Bremmer en Laurens Smulders (klas 6) hebben de tweede ronde van de biologie olympiade bereikt. De tweede ronde zal tussen 6 en 10 april op school plaatsvinden. Op 20 maart is er een optionele voorbereidingsdag op deze tweede ronde.
  • Laurens Smulders, Bram Arts en Niels van der Haven (klas 6) zijn door naar de tweede ronde van de natuurkunde olympiade op 15 april 2020 op verschillende locaties in Nederland. Laurens had zelfs een score waarmee hij tot de top 5 van Nederland behoort.
  • De voor het eerste georganiseerde Nederlands olympiade levert ook gelijk succes op. Laurens Smulders (klas 6) en Julius Westenburg (klas 5) hebben de finale bereikt op 25 april. Tijdens de finaledag presenteren de leerlingen de resultaten van het door hen gekozen onderzoeksproject.

Allemaal van harte gefeliciteerd!

Succes tijdens olympiades