Thema-avond over hoog sensitiviteit op 24 november 2022

17 november 2022

Op 24 november aanstaande organiseert de Oudervereniging een bijeenkomst over hoog sensitiviteit.

Herkenbaar?

• Vind je kind het lastig om alle prikkels, indrukken en gevoelens die je op een dag binnenkrijgt te verwerken?
  • Ervaart je kind stress en verlies van energie door wat school van hem of haar vraagt?
  • Word je kind beïnvloed door sferen en stemmingen van anderen?
  • Vind je kind het lastig om met veranderingen en drukte om te gaan?
  • Heeft je kind het gevoel dat anderen meer “aankunnen”?
  • Vind je kind het een uitdaging om grenzen aan te geven en sterk in zijn of haar schoenen te staan?
  • Heeft je kind een groot verantwoordelijkheidsgevoel en een sterk rechtvaardigheidsgevoel?

Of herken je het bovenstaande misschien bij jezelf?  Misschien ben jij of is je kind wel hoogsensitief.

Gefeliciteerd!! Want, als jij en/of je kind goed leert omgaan met deze eigenschap, zal je merken dat dit ook een kwaliteit is.

Mijn naam is Ellis Bosmans. Ik help vanuit mijn praktijk Hart voor sensitiviteit – training en coaching (www.hartvoorsensitiviteit.nl) mensen beter om te gaan met hooggevoeligheid, om uiteindelijk deze eigenschap in te zetten als talent. Er bestaan zoveel misvattingen en aannames over wat hooggevoeligheid is, dat ik graag als professional en ouder een bijdrage lever aan informatie-uitwisseling. Ik neem je in vogelvlucht mee van definitie tot wetenschap, van wat hooggevoelige jongeren ervaren tot wat we als ouders en docenten onze hooggevoelige middelbare scholieren kunnen bieden.

Wanneer? Dinsdag 24 november 20.00-21.30 uur.
Inloop vanaf 19.30 uur.

Voor wie? Ouders en docenten van leerlingen van Stedelijk Gymnasium Breda

Waar? De aula van het SGB

Aanmelden? Ja graag, middels dit formulier

We kijken ernaar uit u te ontmoeten!!

Hartelijke groet Ellis Bosmans
en het bestuur van de Oudervereniging van het SGB