Succes tijdens EUSO

3 december 2019

Woensdag 27 november namen twee teams van het Stedelijk deel aan de regionale voorronde van de EUSO (European Union Science Olympiade) in Nijmegen.

Noa Sophie de Kock, Ella Masclee & Julius Westenburg (klas 5) wisten de tweede plaats te bemachtigen tijdens deze voorronde en mogen naar de nationale eindronde op 24 en 25 januari te Maastricht. Een prachtige prestatie waar ze trots op mogen zijn!

De EUSO is een wedstrijd met praktische opdrachten voor teams van havo/vwo leerlingen. De testen bevatten zowel biologische, scheikundige als natuurkundige opdrachten. Het doel van de wedstrijd is het uitdagen en stimuleren van geïnteresseerde en getalenteerde leerlingen op het gebied van de natuurwetenschappen. De nadruk van deze olympiade ligt niet op theoretische voorkennis maar op vaardigheden. Het gaat daarbij niet alleen om cognitieve vaardigheden, maar bijvoorbeeld ook om het kunnen samenwerken met andere leerlingen.

Van harte gefeliciteerd!

Succes tijdens EUSO