Laurens naar internationale finale

11 juni 2019

Afgelopen week was de nationale scheikunde olympiade voor de beste 20 leerlingen van Nederland met daarbij twee leerlingen van het Stedelijk. Na een spannende, boeiende en intensieve week is Laurens Smulders (klas 5) als tweede geëindigd en Thijs Hoevenaars (klas 6) als vijfde (slechts op 0,1 punt van plek 4). Een geweldige prestatie.

Halverwege de prijsuitreiking (nog vol spanning over zijn resultaat) liet Laurens zijn veelzijdig talent zien en verzorgde hij een muzikaal intermezzo op zijn gitaar.

Laurens mag nu Nederland vertegenwoordigen bij de internationale scheikunde olympiade in Parijs van 21 t/m 30 juli. Daar zijn 80 landen met hun vier beste scheikunde-leerlingen vertegenwoordigd. Wij wensen Laurens daar veel plezier en succes. Hij heeft er ontzettend veel zin in!

Van harte gefeliciteerd!

Laurens naar internationale finale