Dubbel feest voor Jurriën de Vries

18 juli 2022

Voor Jurriën de Vries kreeg de diploma-uitreiking van afgelopen vrijdag nog een extra feestelijk tintje. Tijdens de uitreikingceremonie werd hij namelijk de zaal uit geroepen om buiten de (warme) zaal van celliste en cello-docente Monique Heidema te horen dat hij de prestigieuze Jan de Breet-prijs gewonnen had. De aanmoedigingsprijs wordt jaarlijks uitgereikt aan nieuwe talenten van de Nieuwe Veste. De jury prees hem om “zijn hoge niveau, met de potentie tot toekomstige podiumartiest uit te groeien”. Jurriën kreeg deze prijs naar aanleiding van het ‘bijzonder examen’ op cello dat 12 juli jl. plaatsvond.

De uitreiking van de Jan de Breet-prijs vond vrijdagavond plaats, tijdens het zogeheten laureatenconcert in De Nieuwe Veste. Jurriën was uiteraard daarbij niet aanwezig, maar zat in de gymzaal te genieten van het cabaret en de toespraakjes van mentoren aan het adres van geslaagde leerlingen. Hij werd dus op school “overvallen” door het geweldige nieuws.

Als school feliciteren wij Jurriën van harte met deze fraaie prestatie!

Zie ook het artikel in BN De Stem

Dubbel feest voor Jurriën de Vries