Tekenexpo geopend en ook digitaal te bezoeken

29 april 2021

De traditionele opening van de tekenexpositie van de examenleerlingen verliep door de coronamaatregelen dit jaar anders dan gewenst. We moesten het stellen zonder publiek en daarom hebben alle leerlingen hun werk gepresenteerd in een digitale catalogus. (link: Catalogus Expo klas 6 2021)

Normaal zit de aula vol met trotse ouders en andere belangstellenden op het moment dat de expositie wordt geopend. Dat zat er deze keer helaas niet in. Maar de leerlingen waren er wél en zij werden persoonlijk toegesproken door tekendocent Willy Duffhues die hun kunstwerken kort in beeld bracht en toelichtte. Daarna was er nog gelegenheid voor de leerlingen om elkaars werken te bewonderen. Willy kreeg namens alle leerlingen een grote bos bloemen als dank voor al haar enthousiasme en toewijding. Het is bij zo’n praktisch vak als tekenen beslist geen eenvoudige prestatie om binnen de kaders van alle maatregelen ervoor te zorgen dat de leerlingen voldoende meters maken en een goed eindproduct neerzetten. Ook dat is een meesterwerk!

Via de link kun je deze boeiende en afwisselende tentoonstelling dus toch nog bezoeken, al is het dan virtueel. Veel kijkplezier!

Catalogus Expo klas 6 2021

Tekenexpo geopend en ook digitaal te bezoeken